Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwny dźwięk przy wyższych obrotach. Santa fe 2.0 crdi
Autor Wiadomość
Ziemas 

Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-11-15, 13:36   Dziwny dźwięk przy wyższych obrotach. Santa fe 2.0 crdi

Witam,

od wakacji po zatankowaniu na pewnej stacji benzynowej on mam następujący problem.
Hyundai Santa fe SM 2004 2.0 CRDI 112 km 4x4 przebieg oryginalny 260000 kilometrów.

Auto przy wyższych obrotach wydaje dźwięk grzechotania czy tarcia?
Dźwięk ten występuje podczas jazdy już przy 1500-2000 obr. natomiast na postoju powyżej 3000 obr. zimny i ciepły to samo.
A i zdarzało się ze zgasł przy mocniejszym wciśnieciu gazu.
Poza tym czasami podczas jazdy coś buczy przez 2-3 sek jakby pompa czy coś.
Auto na zimnym dymi na biało (płyny ok) lekko falują obroty nie śmierdzi mocno paliwem.

Przesyłam link dla do nagrania.
https://www.youtube.com/watch?v=YvbrySM2bYs
Oczywiście może to nie wina paliwa.
Wtryski wyciągnięte z auta i sprawdzone na stole w serwisie, rozrząd podobno ok, pompa wtryskowa podobno też.
Może miał ktoś styczność z podobnym objawem?
Generalnie zastanawiam się czy nie śmietnik? :-/

Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam
 
 
speeder 
Administrator


Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 399
Skąd: Lubin
Wysłany: 2016-11-17, 19:50   Dziwny dźwięk przy wyższych obrotach. Santa fe 2.0 crdi

Witaj,
rzeczywiście słyszalne odgłosy tylko jak dla mnie to stukanie,tarcie jakby metal o metal?
Czy miałeś cos robione w okolicy dwumasy? jakas wymiana? albo gdzies przy innym demontazu jak piszesz,że rozrząd był wymieniany(po zatankowaniu czy przed?)
auto ma moc?
pozdro
 
 
Ziemas 

Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-11-17, 22:18   Re: Dziwny dźwięk przy wyższych obrotach. Santa fe 2.0 crdi

speeder napisał/a:
Witaj,
rzeczywiście słyszalne odgłosy tylko jak dla mnie to stukanie,tarcie jakby metal o metal?
Czy miałeś cos robione w okolicy dwumasy? jakas wymiana? albo gdzies przy innym demontazu jak piszesz,że rozrząd był wymieniany(po zatankowaniu czy przed?)
auto ma moc?
pozdro


Witaj, dzięki za zainteresowanie.

Rozrząd to ma jeszcze 20 tyś. do wymiany, podczas różnych testów sprawdzali stan rozrządu i że pasek i napinacze jeszcze ok.
Co do dwumasy to tam jest zmienione na koło zamachowe.
Dźwięk jest na luzie jak i podczas jazdy.
Jeśli chodzi o moc to chyba jest ok, ciężko wyczuć bo to słaby motor.
Wymienili mi uszczelki pod wtryskami i nie gaśnie już na wyższych obrotach, był z tym problem około 2,5 tyś. obrotów. Podobno były przedmuchy, ma to jakiś wpływ na gaśnięcie?
Został dźwięk tarcia i dymienie z rana-możliwe że świece padły lub moduł od świec, ale muszę to sprawdzić.

Zaczynam podejrzewać rozrząd bo to z tamtych okolic jest.
 
 
speeder 
Administrator


Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 399
Skąd: Lubin
Wysłany: 2016-11-23, 20:19   

Witaj !
co do tych stuków to podobne słyszałem kiedyś w VW jak po wymianie dwumasy blacha posrednia sie zagieła(między kołem zamachowym a obudowa skrzyni biegów).
Ale może tez byc rozrząd...ja bym wjechał na podnosnik najpierw i zobaczył od spodu co tam hałasuje
Następnie dobrałbym sie do rozrządu...strach troche tak dalej jezdzic :-/
Co do przedmuchów to się zgadza

Życzę powodzenia!
Ps.I pisz jakby co
 
 
Ziemas 

Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-11-24, 17:44   

speeder napisał/a:
Witaj !
co do tych stuków to podobne słyszałem kiedyś w VW jak po wymianie dwumasy blacha posrednia sie zagieła(między kołem zamachowym a obudowa skrzyni biegów).
Ale może tez byc rozrząd...ja bym wjechał na podnosnik najpierw i zobaczył od spodu co tam hałasuje
Następnie dobrałbym sie do rozrządu...strach troche tak dalej jezdzic :-/
Co do przedmuchów to się zgadza

Życzę powodzenia!
Ps.I pisz jakby co


Chyba mamy rozwiązanie.
Na YT pod moim filmem w komentarzach jest odpowiedź.
"Łącznik pompy wtryskowej"
Muszę sprawdzić czy wymiana załatwi sprawę w moim aucie, jeśli tak to napiszę oczywiście.
 
 
speeder 
Administrator


Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 399
Skąd: Lubin
Wysłany: 2016-11-24, 23:18   

No to wygląda na to,że znalazłeś przyczyne tych stuków ;-)
Czyli problem tkwił w napędzie pompy a dokładnie to łącznik pompy wtryskowej...

Dzięki serdeczne za informacje...przyda sie innym

Pozdro
 
 
Ziemas 

Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-02-13, 10:21   

Generalnie wyszło tak że łącznik pompy hałasował. Ale auto gasło i coś jeszcze tam hałasowało jakby w pralce kamień latał. Okazało się że wtrysk na 4 cylindrze koło pompy wtryskowej lał i został wymieniony na nowy oraz wymiana pompy wstępnej koło baku czy w baku. I teraz jest miód malina. Auto gasło już co 100m.
Pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Copyright 2011 by dieselforum.pl All rights reserved!
Kopiowanie treści i szaty graficznej strony bez zgody administratora zabronione!
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Support forum by phpBB3 Assistant