Poprzedni temat «» Następny temat
Common Rail a pompowtryskiwacze
Autor Wiadomość
speeder 
Administrator


Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 405
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-05-19, 16:35   Common Rail a pompowtryskiwacze

Czym się różni silnik diesla z układem common rail od silnika z pompowtryskiwaczami?
Pompowtryskiwacz jest urządzeniem do hydraulicznego wtrysku paliwa w silniku o zapłonie samoczynnym.
Pompowtryskiwacz w porównaniu do pompy rozdzielaczowej a zwłaszcza do pompy sekcyjnej wykazuje wiele zalet, do których zaliczamy min.
•brak przewodów wysokiego ciśnienia - ich obecność wpływa negatywnie na dawkowanie paliwa do silnika
•wyższe jest ciśnienie wtrysku (2200 bar)
•nie pojawia się zjawisko "podciekania" wtryskiwaczy, co przyczynia się do ograniczania zużycia paliwa
Wszystkie te cechy sprawiają, że silniki zasilane przy użyciu pompowtryskiwaczy maja wyższą sprawność

Niestey,pompowtryskiwacze mają równiez wady,do których możemy zaliczyć min.:

•twarda i głośna praca silnika co spowodowane jest szybkim narastaniem ciśnienia
•trudnośći w uzyskaniu wysokich norm czystości spalin (EURO IV).

Pompowtryskiwacz to element bardzo czuły na jakość tankowanego paliwa i na olej silnikowy,który wymaga specjalnej uwagi. Jest on smarowany i chłodzony olejem.Wytwarza duże ciśnienie paliwa (ok.2200 bar)
Uzyskując przy tym niewielki ruch dźwigni, potrzebuje optymalnego smarowania wałka rozrządu i rolek.
Jedni wychwalają system Common Rail, mówiąc o wyższej kulturze pracy silnika, jeszcze inni uważają, że pompowtryski są lepsze...wiadomo,że Common Rail to równiejsza praca,mniejszy hałas i mniejsza emisja spalin, dodatkowo charakteryzuje się ciśnieniem 1600 bar i wielofazowością wtrysku...a pompowtryskiwacze to jak wiemy głośniejsza i twardsza praca,troche hałasuje no i te normy czystości spalin (Euro IV,Euro V,itd.)..,które niestety nie jest w stanie spełnić :-)
a co wy o tym myślicie? jeżeli chodzi o mnie to common rail jest rewelacją...no może do Pumpe Duse troche mu brakuje przy przyśpieszaniu ale za to CR ma moc cały czas pod ręką :-)

pumpe duse injektor.jpg
Plik ściągnięto 166 raz(y) 16,02 KB

1.9 TDI SEAT LEON 77kW 2010.jpg
1.9 TDI PD SEAT LEON 2010.r-jest r?znica,co?
Plik ściągnięto 244 raz(y) 35,88 KB

VW-2_0-TDI.gif
Najnowszy common rail 2.0 L TDI
Plik ściągnięto 176 raz(y) 88,23 KB

  
 
 
misiek 

Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 8
Skąd: Mys?owice
Wysłany: 2011-05-30, 16:58   

Które rozwiązanie jest tańsze common rail czy pompowtryskiwacze?
 
 
dizelek 

Wiek: 26
Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 114
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 2011-05-30, 19:25   

rozwiązanie jak rozwiązanie ...common rail to po prostu nowsze rozwiązanie od pompowtryskiwaczy :lol: chociaz ja osobiście wole TDI na pompowtryskach ale jak zawsze sa zwolennicy i przeciwnicy w takich przypadkach...bo widzisz jakby wziąć pod uwagę spalanie to tu common rail jest o wiele lepszy i naturalnie oszczędniejszy ale jeżeli chodzi o przyspieszenie to pompowtryski przodują...jest jeszcze wiele cech,o kto rych można pisac na temat tych jednostek napędowych
 
 
the W
Gość
Wysłany: 2011-06-08, 06:35   

chocby to ze pompki tak nie siadaja jak CRki. Jak siadzie CRek to niestety trzeba sporo wydac plus oczewiscie trzeba taki wtrysk cr zaprogramowac w aucie.
 
 
speeder 
Administrator


Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 405
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-06-08, 12:41   

coś w tym jest, co mówisz...w przypadku awarii wtryskiwacza common rail tu jest więcej zachodu min.z ponownym kodowaniem...a dodatkowo ,wyśrubowane normy emisji spalin wymusiły zastąpienie wtryskiwaczy elektromagnetycznych - piezoelektrycznymi....

Ale tak sie składa,że zastosowanie piezoelektrycznych wtryskiwaczy pozwala na bardzo dokładne dawkowanie ilości wtryskiwanego paliwa,na które składają się 3 fazy wtrysku a dokładniej mówiąc, najpierw jest to tzw.wtrysk pilotujący,który ma za zadanie spalenie zapodanej dawki paliwa ,rozgrzewajac tym samym komorę spalania celem przygotowania jej do przyjęcia zasadniczego wtrysku paliwa a dodatkowo dzięki takiemu wtryskowi, w cylindrze znacznie łagodniej narasta ciśnienie co w efekcie poprawia kulturę pracy samego silnika. Kolejna ostatnia faza to wtrysk tzw.dopalający,który natomiast doprowadza paliwo do wypalenia resztek mieszanki i sadzy pozostających w komorze spalania

wtryskiwacz common rail.jpg
Plik ściągnięto 20980 raz(y) 13,68 KB

 
 
featmilka 

Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 33
Skąd: zza rogu
Wysłany: 2012-03-21, 20:02   

Ja mam comon rail. Ostatnio nawet miałem z nimi problem bo odpiął się pin od 3 wtryskiwacza i komputer wywalił błąd. Nieco się obawiałem, że wymagana będzie regeneracja ale na szczęście wystarczyło dokładnie przeczyścić styki i wszystko ok - później oczywiście wykasowanie błędu.
 
 
?ejn 

Wiek: 26
Dołączył: 16 Mar 2012
Posty: 3
Skąd: LKS
Wysłany: 2012-04-21, 09:20   

Common rail jest bardziej czuły na gorszą jakość paliwa, należy o tym pamiętać, by tankować dobre paliwo, nie jakieś "wynalazki" ;-)
 
 
dizelek 

Wiek: 26
Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 114
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 2012-06-09, 21:17   

kolego! a gdzie ty masz w Polsce dobre paliwo.?? :-?
 
 
sokoleokoo2 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 204
Skąd: Cz?stochowa
Wysłany: 2012-07-05, 21:07   

dizelek napisał/a:
kolego! a gdzie ty masz w Polsce dobre paliwo.?? :-?


Nie do końca :oops:

Przecież miliony ludzi tankują i diesla robią dalej miliony km. Są badania, testy, to już nie te czasy. Ja bym doszukiwał się nie problemu w zwykłych paliwach a w "premium" ludzie to tankują a później płaczą.

Ja widzę że na stacjach 70% dieslowców tankuje paliwa premium. Poco/naco ? norma mówi wyraźnie im lepsze paliwo tym mniej siarki - tylko że siarka smaruje, może dla Filtra to lepiej ale dla silnika to śmierć. Już lepiej nalać zwykłe plus 5% PB - zdrowiej dla silnika ;)

Ja tam leje tak jak teściu zwykły ON + mixol ja u siebie mam prawie 300kkm na VP44 on na 1.8TD lukasa ponad 700 - ktoś jeszcze ma jakieś mądre filozofie ?
 
 
Jaszczur 
Moderator


Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 194
Skąd: D?browa G?rnicza
Wysłany: 2012-07-05, 22:15   

Tyle że 1.8TD pojedzie na wszystkim - ja testowałem nawet na zużytym oleju silnikowym, na miksturach olejowych różnego typu i o różnym składzie - i to nie będzie miało wpływ na jego trwałość. :) VP44 jest niewiele gorsza pod tym względem. ;)
Więc to są słabe przykłady :D
Nowe konstrukcje są czułe na paliwo. Paliwa premium są zbyt "suche" dla nich. Mixol ma tendencje do koksowania się przy wysokich ciśnieniach panujących w układach CR, więc może wpływać na żywotność wtrysków. :) Równie dobrze można dodawać do paliwa olej rzepakowy w proporcjach 5:95, wyjdzie na to samo. ;) Tak, wiem że w tym momencie zaświeci się lampka ostrzegawcza w głowie - "no jak to?!" :D Ale równie dobrze można powiedzieć że Mixol to olej przeznaczony do silników dwusuwowych, i stosowanie go w nowoczesnych silnikach diesla jest wysoce nieuzasadnione. ;)
Moim skromnym zdaniem - jak dolewać dodatki do paliwa w celu poprawy smarowania, to jeno naftę, nic więcej.
 
 
 
sokoleokoo2 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 204
Skąd: Cz?stochowa
Wysłany: 2012-07-08, 10:09   

Gdzie naftę ? przecież to jest praktyczne rozpuszczalnik, prędzej w zimę jako mix PB+Nafta jak braknie specjalnych specyfików ale Nafta na pewno nie do smarowania, nie dość że sucha to jeszcze może występować spalanie stukowe. Z drugiej strony ludzie dolewają wszystkiego wiec - jak silnik jest ok to od czasu do czasu jak ktoś coś doleje o na pewno nie zaszkodzi.

Pozdrawiam
 
 
Jaszczur 
Moderator


Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 194
Skąd: D?browa G?rnicza
Wysłany: 2012-07-08, 18:17   

sokoleokoo2 napisał/a:
Gdzie naftę ? przecież to jest praktyczne rozpuszczalnik,


Powiem tak - znam ludzi, którzy jeżdżą tylko na nafcie, od wielu lat, osobiście znam jednego człowieka z TDDI który stosuje taką miksturę (co któreś "tankowanie" dolewa jeno oleju 5w30 do baku). Naftę ma za darmo w zakładzie, olej właściwie również - oba składniki "mieszanki" paliwowej ma niejako z urzędu, w warsztacie samochodowym w którym pracuje...
Oczywiście ani z pompą, ani z silnikiem nic się nie dzieje, a sam silnik jest znacznie bardziej żwawy niż na jakimkolwiek innym paliwie.

BIO100 jest większym "rozpuszczalnikiem" niż nafta. A sama nafta ma o wiele lepsze właściwości smarne niż odsiarczone i "wzbogacone" paliwa "premium".
 
 
 
sokoleokoo2 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 204
Skąd: Cz?stochowa
Wysłany: 2012-08-11, 14:36   

Tą nawftę to rzeczywiście sam sprawdże droga nie jest, ale paliw premium to nie polecam nikomu. Ostatnio jak gadałem z kobitką na stacji to 3/4 dieslowców z nowymi furami leja te paliwa a później dziwią się czemu wtryski padają :oops: przy 100kkm.

Niektórym nic się nie przetłumaczy, nigdy nie mogłem zrozumieć dlaczego niektórzy nie rozumieją ze wtrysk jest mechaniczny i musi być smarowany. Najlepszy był mój prezesina zawsze kupował drogie auto ale zalewał najtańszym marketowym paliwem i nigdy ale to nigdy nie miał problemów zresztą my w robocie znów śmigami najtańszymi dieslami i lejemy najtańsze paliwko i też 200-300kkm w renówkach to żaden problem.
 
 
speeder 
Administrator


Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 405
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-08-12, 07:03   Paliwa premium

ja tankuje z reguły V-Power (Shell) a z tego co wiem o paliwach Premium to tyle,że przez dodanie w nich dodatkowych środków smarnych, wewnętrzne elementy silnika mniej się zużywają i po ich zalaniu możemy poczuć lekki przyrost mocy silnika,poza tym mają wieksza liczbę cetanową niż zwykle oleje napędowe...mowi sie też,że posiadają więcej dodatków uszlachetniających
 
 
Jaszczur 
Moderator


Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 194
Skąd: D?browa G?rnicza
Wysłany: 2012-09-06, 10:11   Re: Paliwa premium

speeder napisał/a:
dodanie w nich dodatkowych środków smarnych, wewnętrzne elementy silnika mniej się zużywają i po ich zalaniu możemy poczuć lekki przyrost mocy silnika,poza tym mają wieksza liczbę cetanową niż zwykle oleje napędowe...mowi sie też,że posiadają więcej dodatków uszlachetniających


Wszystko pięknie ładnie, a ja słyszałem wręcz coś odwrotnego :) Że paliwa premium są bardziej "suche" od zwykłej ropy, i że to właśnie te paliwa są winne temu że zacierają się pompy WC i padają wtryski...
Odnośnie przyrostu mocy - były robione testy na hamowni, i różnice były na tyle niewielkie na papierze, że w trakcie jazdy są w ogóle niewyczuwalne...

Jak dla mnie to wszystko diabeł pies, ja jeżdżę na roślinach. ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Copyright 2011 by dieselforum.pl All rights reserved!
Kopiowanie treci i szaty graficznej strony bez zgody administratora zabronione!
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Support forum by phpBB3 Assistant