A.T.U Angebote

Poprzedni temat «» Następny temat
Dlaczego diesel kopci?
Autor Wiadomość
Pasek 
Active users


Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 104
Skąd: Kielce
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 4/20
 20%
Wysłany: 2011-12-10, 10:50   Dlaczego diesel kopci?

No właśnie...
Dużo osób pyta się często dlaczego diesel kopci mimo tego, że tankują dobre paliwo?
Sam się tym nie interesowałem nigdy i szczerze mówiąc to chętnie poznam odpowiedź na takie pytanie.
Wiem tyle, że może to zależeć od złej jakości paliwa tak? Czasami tankują olej opałowy czy coś podobnego i jak się jedzie za takim autem to nic nie widać :)
Od czego głównie diesle kopcą?
 
     
Poziom: 9 HP   0%   0/193
   MP   100%   92/92
   EXP   20%   4/20
SH Grzegorz 


Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 110
Skąd: Chorzów, Katowice
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 10/20
 50%
Wysłany: 2011-12-11, 23:22   

Powodów jest mnóstwo, zależy na jaki kolor kopcą.

Np.

Na czarno - źle wyregulowana pompa wtryskowa, zbyt duża dawka paliwa
Na czarno - lejące wtryskiwacze
Na czarno - kompresja bardzo słaba
Niebiesko - uszczelka pod głowicą
Biało - kiepskie paliwo np jakiś olej rzepakowy, bioester z bliskiej itp.
Biało - awaria którejś ze świec, niedogrzana mieszanka zostaje wypluta w formie białej chmury
Biało - zimny silnik - po zagrzaniu nie powinien teoretycznie - mój kopci tylko na zimnym i tylko na biało przy odpaleniu i do pierwszych 2-3km jadąc na zimnym silniku, tak ogólnie nie dymi w zasadzie w ogóle.
 
     
Poziom: 9 HP   0%   0/193
   MP   100%   92/92
   EXP   50%   10/20
raszbu 

Dołączył: 06 Gru 2011
Posty: 24
Skąd: Miedźna
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 6/9
 66%
Wysłany: 2011-12-12, 22:51   

Kiedyś jechałem za facetem w peugocie i kiedy nagle dodał gazu żaby wyprzedzić samochód jadący przed nim to jak mu z rury zakopciło to ja świata nie widziałem a na drodze pojawiła się tylko czarna smuga.
 
     
Poziom: 3 HP   0%   0/44
   MP   100%   21/21
   EXP   66%   6/9
Pasek 
Active users


Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 104
Skąd: Kielce
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 4/20
 20%
Wysłany: 2011-12-13, 14:58   

A czy dlatego, że mój diesel kopci może mnie zatrzymać policja?
Często w uwaga pirat widziałem, że policja zatrzymuje samochody, które wydzielają zbyt duży hałas bądź bardzo kopcą.
Jeśli będzie to wina paliwa, które kupiliśmy na stacji to możemy za to dostać jakiś mandat?
Jak się tłumaczyć w takiej sytuacji?
 
     
Poziom: 9 HP   0%   0/193
   MP   100%   92/92
   EXP   20%   4/20
Bartek 

Wiek: 27
Dołączył: 10 Gru 2011
Posty: 71
Skąd: Skarżysko Kamienna
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 6/16
 37%
Wysłany: 2011-12-17, 14:34   

Diesel może kopcić także z powodu złego jakościowo paliwa.
Zdarza się, że ludzie kupują tanie paliwo od kogoś kto mówi, że niby jest ono ściągnięte z tira czy coś podobnego.
W efekcie jest to zwykła ropa zmieszana z olejem opałowym. Jak tego zalejesz to Ci diesel kopci i to bardzo :)
A jak spotkasz patrol policji to na pewno Cię zatrzymają bo sa jakieś normy.
 
     
Poziom: 7 HP   0%   0/130
   MP   100%   62/62
   EXP   37%   6/16
SH Grzegorz 


Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 110
Skąd: Chorzów, Katowice
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 10/20
 50%
Wysłany: 2011-12-20, 20:30   

Ja zawsze wożę jakoś odruchowo paragon z ost tankowania a przy nast wyrzucam. Na OO mi nie kopcił, na OR owszem, na zwykłym ON również się nie zdarzyło.
 
     
Poziom: 9 HP   0%   0/193
   MP   100%   92/92
   EXP   50%   10/20
Bartek 

Wiek: 27
Dołączył: 10 Gru 2011
Posty: 71
Skąd: Skarżysko Kamienna
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 6/16
 37%
Wysłany: 2012-01-17, 15:02   

Ja słyszałem, że bez problemu można jeździć na OR i nie będzie kopcił jednak trzeba wyregulować kont wtrysku albo coś takiego.
Słyszałem kiedyś taką dyskusję jednak nie wiem na pewno.
 
     
Poziom: 7 HP   0%   0/130
   MP   100%   62/62
   EXP   37%   6/16
Jaszczur 
Moderator


Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 193
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Poziom: 12
HP: 3/319
 1%
MP: 152/152
 100%
EXP: 26/27
 96%
Wysłany: 2012-01-17, 15:43   

Dobrze słyszałeś. ;) I dokładnie to właśnie trzeba zrobić.


Cytat:
Na czarno - źle wyregulowana pompa wtryskowa, zbyt duża dawka paliwa
Na czarno - lejące wtryskiwacze
Na czarno - kompresja bardzo słaba
Niebiesko - uszczelka pod głowicą


To ja bym jeszcze dodał:
Na czarno - uszkodzona turbina, lub za słabo dmucha ;)
Niebiesko - to najczęściej oznaka spalanego oleju silnikowego w dużych ilościach, problemy z zapieczonymi pierścieniami tłokowymi
Objawem uszkodzonej uszczelki pod głowicą jest gęsty biały dym unoszący się w powietrzu (tzw. zasłona dymna) o zapachu płynu chłodniczego.
 
 
     
Poziom: 12 HP   1%   3/319
   MP   100%   152/152
   EXP   96%   26/27
Bartek 

Wiek: 27
Dołączył: 10 Gru 2011
Posty: 71
Skąd: Skarżysko Kamienna
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 6/16
 37%
Wysłany: 2012-01-17, 22:30   

MinisterQ napisał/a:
Dobrze słyszałeś. ;) I dokładnie to właśnie trzeba zrobić.


Cytat:
Na czarno - źle wyregulowana pompa wtryskowa, zbyt duża dawka paliwa
Na czarno - lejące wtryskiwacze
Na czarno - kompresja bardzo słaba
Niebiesko - uszczelka pod głowicą


To ja bym jeszcze dodał:
Na czarno - uszkodzona turbina, lub za słabo dmucha ;)
Niebiesko - to najczęściej oznaka spalanego oleju silnikowego w dużych ilościach, problemy z zapieczonymi pierścieniami tłokowymi
Objawem uszkodzonej uszczelki pod głowicą jest gęsty biały dym unoszący się w powietrzu (tzw. zasłona dymna) o zapachu płynu chłodniczego.


No jak kolega się coś więcej zna to zapraszamy do szerszego opisania tego problemu może nawet w nowym temacie.
Myślę, że taki temat zainteresuje wielu użytkowników a na pewno będzie nam przydatny w użytkowanie naszych diesli.
 
     
Poziom: 7 HP   0%   0/130
   MP   100%   62/62
   EXP   37%   6/16
Jaszczur 
Moderator


Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 193
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Poziom: 12
HP: 3/319
 1%
MP: 152/152
 100%
EXP: 26/27
 96%
Wysłany: 2012-01-18, 14:36   

Tylko właściwie co tu więcej można napisać? Wszystko co istotne zostało już napisane - do wstępnego zdiagnozowania problemu z silnikiem. Reszta w tym przypadku należy już do warsztatu, chyba że ktoś ma wiedzę i umiejętności na temat wymieniania np. uszczelki pod głowicą - ale w takim przypadku zapewne nie potrzebowałby takich poradników by prawidłowo zdiagnozować problem. ;)
 
 
     
Poziom: 12 HP   1%   3/319
   MP   100%   152/152
   EXP   96%   26/27
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Copyright 2011 by dieselforum.pl All rights reserved!
Kopiowanie treści i szaty graficznej strony bez zgody administratora zabronione!
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Support forum by phpBB3 Assistant