Poprzedni temat «» Następny temat
Ford 2.0 TDDi / TDCi-wady,zalety,eksploatacja
Autor Wiadomość
dizelek 

Wiek: 25
Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 114
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 2011-06-05, 18:15   Ford 2.0 TDDi / TDCi-wady,zalety,eksploatacja

użytkujesz auto z takim silnikiem,zastanawiasz sie nad zakupem takiej jednostki napędowej? kilka ważnych porad i uwag na temat silników Forda 2.0 TDDi / TDCi przeczytaj poniższy tekst-może się przydać... ;-)

wspomniane w tytule silniki niestety nie należą do bezawaryjnych (ale chyba jak wszystkie... :lol: )
debiut dwulitrowych silników TDDi/TDCi przypada na rok 2000, gdzie znalazł sie w modelu Mondeo II ( 90 i 115 KM z wtryskiem bezpośrednim,wyposazone w turbosprężarkę o stałej lub zmiennej geometrii i układ recyrkulacji spalin)
Rok 2001 to kolejny efekt pracy w koncernie Forda - silnik 2.0 TDCi z wtryskiem Common Rail (90, 115 lub 130 KM)....
Typowe usterki i mankamenty:
•"siadaja" wtryskiwacze systemu common rail (właśnie w silniku 2.0 TDCI-usterka poprawiona w późniejszych silnikach, montowanych w Mondeo po 2004)-uwaga na jakość paliwa,jaką tankujemy do naszych autek
•awarie dwumasowych kół zamachowych -zauważyłeś takie objawy jak drgania w okolicach skrzyni biegów, ślizganie sprzęgła,trudności ze zmianą biegów, prawdopodobnie wymiana koła zamachowego nieunikniona +naturalnie tarcza cierna,bo może być już przypalona:cry:
•masz problemy ze spadkiem mocy,zauważyłeś intensywne dymienie ,masz problemy z odpaleniem-prawdopodobnie to uszkodzenie zaworu EGR-można próbować wyczyścić
•spadek mocy i dymienie z układu wydechowego może również oznaczać uszkodzenie turbosprężarki-tu również można regenerować,będzie to oczywiście wiele tańsze rozwiązanie-tylko po regeneracji uwaga na problemy z regulacją(turbiny ze zmienną geometrią ustawień)
Zdecydowanie lepiej wypadają silniki 2.0 TDCi wyprodukowane od 2004 roku we współpracy z koncernem PSA, które możemy już spotkać w Mondeo III i Galaxy

Naturalnie,wspomniane powyżej usterki, mogą również dotyczyć innych rodzajów silników,spotykanych w konkurencyjnych markach samochodów-powyższy opis bazuje na doświadczeniach własnych oraz innych opiniach użytkowników

Ford TDCi.jpg
Plik ściągnięto 11341 raz(y) 14,42 KB

 
 
deli34 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 36
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-01-24, 12:38   

zdecydowanie lepiej pod tym względem, wypadają późniejsze jednostki, zaprojektowane wspólnie z koncernem PSA :-/
 
 
sokoleokoo2 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 204
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2012-01-24, 12:57   

Witam, w skrócie wygląda to tak:

TDDI produkowane do 2002 - najlepszy motor, pompa VP30/VP44 Moc 90 i 115 bardzo dobre Diesle. Nie jest to Common Rail - potrafią zrobić 1 mln km (Ford transporter ostatnio stał w komisie na budziku miał 700kkm - ile w pamięci nikt nie wie)

TDCI od 2001r - wadliwa pompa VC (łuszcząca się której opiłki uszkadzają wtryskiwacze) poprawiono dopiero w 2005 roku. Zdarzają się modele które chodzą non stop i nic się nie dzieje - silnik ten występuje również w Jaguarze. Pierwszy Common Rail Forda

TDCI od 2007 r jest to mix PSA - jedne z najlepszy silników Diesla na rynku, ekonomiczne i mocne, zbierają same pochwały i podobno nie mają słabych punktów. Common Rail.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Copyright 2011 by dieselforum.pl All rights reserved!
Kopiowanie treści i szaty graficznej strony bez zgody administratora zabronione!
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Support forum by phpBB3 Assistant