Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki olej najlepszy ?
Autor Wiadomość
misiek 

Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 8
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2011-05-29, 10:59   Jaki olej najlepszy ?

Nie mam Diesla więc nie wiem jaki stosuje się tam olej. Waszym zdaniem który z olei (jakiej marki) jest najlepszy dla Diesla i w przystępnej cenie ?
 
 
speeder 
Administrator


Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 401
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-05-29, 18:52   

Jak dobierać olej do silnika i na co zwracać uwagę?

Jak wszystkim wiadomo,jedną z najważniejszych zalet i funkcji oleju jest tworzenie na metalowych częściach -warstwy tzw.filmu olejowego, który je wzajemnie od siebie oddziela.
Czyli wiadomo,że im olej jest bardziej lepki, tym wspomniana warstwa jest grubsza.Lepiej chroni,ale z kolei stawia większy opór aniżeli cieńsza jego warstwa, która jest rzadsza, czyli odwrotnie-mniej lepka. Grubość warstwy oleju na współpracujących częściach w silniku powinna być taka, jaką przewidział producent danego silnika. Dlatego wybierając olej, kierujmy się informacją na temat jego lepkośći.
Poniżej krótka klasyfikacja dotycząca lepkości oleju czyli co znaczą te litery i liczby na opakowaniach z olejem? :?:
Klasa lepkości danego oleju, podana jest zawsze na opakowaniu, i tak np.takie oznaczenia jak: ,15W/40, 10W/40, itp. informują nas o przydatnośći oleju w niskich temperaturach i określa ją liczba umieszczona przed literą W.
Symbol 0W będzie zatem oznaczał, że olej pozwoli uruchomić nam silnik przy –35 C.
Oleje wyższej klasy (czyli np.5W, 10W, 15W...) umożliwią uruchomienie silnika przy temperaturze wyższej


Z kolei liczby 20, 30, 40, 50 i 60 umieszczone po literze W, określają lepkość oleju w wysokich temperaturach. Czyli, im wyższa ta liczba, tym olej jest bardziej lepki w wyższej temperaturze, a zatem gęstszy.
Generalizując-oleje o niskiej lepkości (takiej jak np. 0W/30) będą w wysokich temperaturach "rzadkie", powodująć przy tym małe opory.
Najczęściej są nazywane olejami energooszczędnymi
Oleje o najwyższej lepkości (np.5W/50, 10W/60) stosowane są najczęściej albo do silników w autach sportowych, w których jak wiadomo, panują dość ekstremalnie wysokie temperatury, lub do silników luźno spasowanych. Do większości normalnie eksploatowanych pojazdów, stosuje są oleje o lepkości 40.
Przyspieszymy zużycie oleju, jeżeli będziemy jeździć bardzo szybko czy też tylko na krótkich trasach

olej silnikowy.jpg
Plik ściągnięto 25897 raz(y) 16,37 KB

bagnet oleju.jpg
Plik ściągnięto 55 raz(y) 34,11 KB

 
 
marcin 

Dołączył: 30 Maj 2011
Posty: 4
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2011-05-30, 17:47   

Jest bardzo dużo marek produkujących oleje ale czy wszystkie produkują olej tej samej jakości ?
 
 
dizelek 

Wiek: 25
Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 114
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 2011-05-30, 21:16   

jak dla mnie najlepsze to z doświadczenia Castrol i Moblil1 full synthetic
 
 
nacki 

Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 6
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-05-31, 17:29   

Ja już od kilku lat używam Castrola,może kosztuje trochę więcej niż inne ale warto i jak dotąd nic złego na jego temat nie mogę powiedzieć.
 
 
raszbu 

Dołączył: 06 Gru 2011
Posty: 24
Skąd: Miedźna
Wysłany: 2011-12-08, 20:24   

Szwagier leje olej zalecany przez producenta swojego auta (Opel Astra III). Niestety nie pamiętam jak się dokładnie nazywa.

Ja używałem orlenowskiego półsyntetyka, teraz mam jakiś belgijski.
 
 
kinga 

Dołączyła: 05 Gru 2011
Posty: 41
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-12-09, 10:15   

Moblil1 full synthetic jest bardzo przyzwoitym olejem, jednak trochę drogi ale warto ;)
 
 
SH Grzegorz 


Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 110
Skąd: Chorzów, Katowice
Wysłany: 2011-12-09, 10:52   

Wcześniej lałem minerał mobil 1000 super coś tam turbodiesel i tak jeździłem dłuższy czas, później miałem dość poważny wyciek na uszczelniaczu pompy olejowej i zimering wału korbowego, po tym czasie wlałem znów to samo, ale we wrześniu zdecydowałem się za namową kolegów z innego forum zmienić olej na półsyntetyk mobila do TD ale nie pamiętam dokładnie pełnej nazwy, wiadomo 10W40.

I co mogę powiedzieć:

- póki co nie widzę problemów związanych z zejściem z gęściejszego na rzadszy olej o czym każdy mechanik przestrzega i wymieniając olej musiałem sklamać bo mechanik nie chciał mi tego zrobić bo bał się, że przyjdę do niego z reklamacją
- samochód przy większym mrozie szybciej kręci tak przynajmniej mi się wydaje
- mniej klepie zaworami w pierwszych sekundach pracy silnika i od początku praca silnika jest równa, na mineralu miał takie skoki w pierwszych 10 sek pracy jakby starego jelcza ktoś odpalił

- generalnie na minerale jeździłem całą zeszłą zimę i jeździło się dobrze, tej zimy będzie jazda na półsyntetyku i też nie spodziewam się, żeby to jakieś problemy sprawiało.

Dla porównania jak to jest z olejami proszę prosty przykład: http://www.youtube.com/watch?v=MTd-nnAv-eE
 
 
jacek 

Dołączył: 05 Gru 2011
Posty: 70
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-12-09, 23:46   

w co jak co, ale w olej lepiej zainwestować, i wydać parę złotych więcej na sprawdzony markowy niż na jakiś badziew z marketu
 
 
Pasek 
Active users


Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 104
Skąd: Kielce
Wysłany: 2011-12-09, 23:54   

No tu kolega ma absolutną rację i trzeba mu to przyznać. Olej do silnika powinno się kupować dobry, ponieważ silnik to jak serce samochodu. Jeśli myślimy samochodem pojeździć trochę dłużej to warto w to zainwestować.
Wtedy będziemy mieli pewność, że silnik nas nie zawiedzie.
 
 
Bartek 

Wiek: 30
Dołączył: 10 Gru 2011
Posty: 71
Skąd: Skarżysko Kamienna
Wysłany: 2011-12-10, 11:58   

Ludziska jeśli wymienia się olej w silniku to naprawdę nie kupujcie nic innego niż dobrego oleju polecanego przez mechanika.
Kupicie jakiś olej byle jaki i zanim dojdzie do następnej wymiany okaże się, że to są ostatnie kilometry waszego silnika i co?
Wtedy się przekonacie, że nie było warto.
 
 
grzesiu 

Dołączył: 05 Gru 2011
Posty: 69
Skąd: Radom
Wysłany: 2011-12-10, 23:00   

jacek napisał/a:
w co jak co, ale w olej lepiej zainwestować, i wydać parę złotych więcej na sprawdzony markowy niż na jakiś badziew z marketu



dokładnie, lepiej zamiast paru piwek więcej, kupić lepszy olej z czasem nam się to zwróci ;)
 
 
Robek 

Dołączył: 06 Sty 2012
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-10, 14:06   

Olej ma na celu smarowanie silnika i wszystkich jego wewnętrznych elementów. Jeśli kupimy jakiś tani olej, który szybko straci swoje właściwości to części silnika będą się ścierać i zużywać.
Tak więc olej w silniku powinien być dobry i należy zawsze pamiętać o jego wymianie. Inaczej sami umyślnie niszczymy swoje auto.
 
 
sokoleokoo2 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 204
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2012-01-10, 21:00   

Oj o tych olejach to już tyle mitów się porobiło że głowa boli. Najgorsze to to że ciężko określić co to znaczy dobry olej, w dodatku duża część sprzedawana w sklepach internetowych/aukcjach to podróbki przeważnie znanych i popularnych marek. Tak źle i tak niedobrze, a jak ostatnio kupowałem olej w znajomej hurtowni to facet mówi że przeważnie ludzie kupują najtańsze bo praktycznie każdy sprzedawany oleje ( o ile oryginalny) musi spełniać dane normy. Ja teraz mam ochotę zalać Orlenowskim podobno jest naprawdę dobry - zresztą jak kupie na stacji w dobrej cenie to i tak lepiej niż Castrol (BP) niewiadomego pochodzenia - zresztą o tych popularnych też opinie są podzielone.

Ciężka sprawa w dodatku były Dyrektor któregoś z producentów Olej zarzeka się że oleju wcale tak często nie trzeba zmieniać a wręcz przeciwnie im starszy tym lepszy bo wytrącona sadza świetnie chroni silnik.
 
 
speeder 
Administrator


Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 401
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-01-10, 21:07   

sokoleokoo2 napisał/a:
Oj o tych olejach to już tyle mitów się porobiło że głowa boli. Najgorsze to to że ciężko określić co to znaczy dobry olej, w dodatku duża część sprzedawana w sklepach internetowych/aukcjach to podróbki przeważnie znanych i popularnych marek. Tak źle i tak niedobrze, a jak ostatnio kupowałem olej w znajomej hurtowni to facet mówi że przeważnie ludzie kupują najtańsze bo praktycznie każdy sprzedawany oleje ( o ile oryginalny) musi spełniać dane normy. Ja teraz mam ochotę zalać Orlenowskim podobno jest naprawdę dobry - zresztą jak kupie na stacji w dobrej cenie to i tak lepiej niż Castrol (BP) niewiadomego pochodzenia - zresztą o tych popularnych też opinie są podzielone.

Ciężka sprawa w dodatku były Dyrektor któregoś z producentów Olej zarzeka się że oleju wcale tak często nie trzeba zmieniać a wręcz przeciwnie im starszy tym lepszy bo wytrącona sadza świetnie chroni silnik.



oj z tą wypowiedzia p.Dyrektora nie zhadzam się calkowicie! olej będąc w użyciu po pewnym czasie traci swoje właściwosci smarne, ubywa go w systemie smarowania a to ,ze sadza świetnie chroni silnik to juz sie niejeden przekonał,kto po wymianie oleju z półsyntetyka na syntetyk poddawał swój silnik drogocennej naprawie :-?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Copyright 2011 by dieselforum.pl All rights reserved!
Kopiowanie treści i szaty graficznej strony bez zgody administratora zabronione!
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Support forum by phpBB3 Assistant