Poprzedni temat «» Następny temat
Najbardziej awaryjne diesle
Autor Wiadomość
speeder 
Administrator


Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 400
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-10-04, 22:35   Najbardziej awaryjne diesle

W związku z tym, iż mit niezniszczalnego diesla już dawno upadł a nowoczesne jednostki wysokoprężne w "osobówkach" rzadko już wytrzymują przebieg 200.000 tys. km bez poważniejszego remontu, utworzyłem ten nowy dział żeby wyszczególnić te najbardziej awaryjne diesle,które lepiej omijać...Tak na początek,korzystając z dodanych już uwag i opinii na naszym forum do awaryjnych diesli moznaby zaliczyć:

• Mazda 6 z silnikiem diesla CiTD (UWAGA! pojawiająca się korozja)
•Ford 1.6 i 2.0 TDCI
•BMW 740d
•Renault Laguna 1,9 dCi (padają turbiny)
 
 
Jaszczur 
Moderator


Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 194
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-10-05, 10:31   Re: Najbardziej awaryjne diesle

speeder napisał/a:

•Ford 2.0 TDCI


To dotyczy egzemplarzy tzw. "przedliftowych", z pompami WC i osprzętem delphi.
 
 
 
sergio 

Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 26
Skąd: Madryt
Wysłany: 2012-10-05, 12:11   

hej! to ja dorzuce jeszcze ,że w BMW pęka wał korbowy, w VW siadają głowice (2.0 TDI), w jednym z silników Toyoty są wadliwe wtryskiwacze a w Renault obracają się panewki :-?

w szczególności należy unikać 2-litrowego silnika wysokoprężnegow BMW !!
ten diesel ma co prawda dobre osiągi ale ma wadliwe koła zębate i pękające wały korbowe!!
a do tego w starszych wersjach padają pompy wtryskowe, a nowszych pompy wysokiego ciśnienia :-?
ps.i czym tu jeżdzić??
 
 
Jaszczur 
Moderator


Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 194
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-10-05, 12:23   

Starymi mercami w124 w dieslu :P
 
 
 
deli34 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 36
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-04-19, 23:43   

Jezeli chodzi o kategorie dotycząca najgorszych diesli to z tego co słyszałem to uważajcie na Renault Scenic II (2003-2010) - silnik co najwyzej 150 tys i do remontu, totalne badziewie i najgorsze slniki diesla tzw.nowej generacji. :-D
sporo złego słyszałem o Oplu no i oczywiscie odradzam Mazda 6 bo lubią padać wtryskiwacze !
 
 
ptako2 

Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 4
Skąd: Zamość
Wysłany: 2013-07-06, 15:37   

Nissan Almera N16 1.5 dCi (produkcja po 2003r.) unikać jak ognia. Bardzo krótka żywotność wtrysków (denso), szybko wysiada turbina, komputer lubi sprawiać problemy.

Za to bardzo niskie spalanie! :-)
 
 
dizelek 

Wiek: 25
Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 114
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 2014-01-28, 21:30   

W dieslu BMW pęka wał korbowy, w Volkswagenach obsiadają głowice, jeden z silników Toyoty ma wadliwe wtryski, a Renault słynie z obracających się panewek a dodatkowo kolejnym słabym punktem konstrukcji diesli jest dwumasowe koło zamachowe
 
 
barszcz162 

Dołączył: 12 Cze 2014
Posty: 3
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-06-12, 15:41   

Co do Renówek. Grunt aby wymieniać olej wcześniej niż przewiduje producent a silnik będzie służyć
 
 
speeder 
Administrator


Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 400
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-06-12, 22:13   

Dokładnie....nie uznaje osobiście wymiany oleju co 30 000km bo long life zalany
 
 
Jaszczur 
Moderator


Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 194
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2014-07-03, 12:17   

speeder napisał/a:
Dokładnie....nie uznaje osobiście wymiany oleju co 30 000km bo long life zalany


A czy "long life" na etykiecie oleju nie jest przypadkiem tylko sloganem reklamowym, który ma na celu przekonanie użytkownika że ten olej przyczynia się do "długiego życia" silnika? ;)
Ja to w ten sposób zawsze rozumiałem, być może błędnie.

Osobiście zmieniam co 10tyś, max 15tyś.
 
 
 
Marek55 

Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 7
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-08-31, 20:21   

Mój przedmówca ma rację. Long Life to zabieg marketingowy producentów samochodów i olejów. Chodzi o pozorną wygodę użytkowników (że niby rzadsze przeglądy).
 
 
Neonixos666
Gość
Wysłany: 2014-09-07, 11:51   

Co do Mazdy 6 i silnika RF5C problemem jest wadliwa konstrukcja podkładek pod wtryskiwaczami co powoduje przedostanie się nagaru do oleju i zatkanie smoka olejowego co w konsekwencji prowadzi do zatarcia (wymiana podkładek załatwia sprawę). Wtryskiwacze denso są żywotne ale nikt ich nie regeneruje (brak części). Wersje z DPF potrafią powodować przybywanie oleju. Pęka również intercooler.
 
 
Pezal Diesel 

Wiek: 37
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 1
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-10-08, 08:23   Wtryskiwacze Denso

[quote="Neonixos666"]Co do Mazdy 6 i silnika RF5C problemem jest wadliwa konstrukcja podkładek pod wtryskiwaczami co powoduje przedostanie się nagaru do oleju i zatkanie smoka olejowego co w konsekwencji prowadzi do zatarcia (wymiana podkładek załatwia sprawę). Wtryskiwacze denso są żywotne ale nikt ich nie regeneruje (brak części).


I tu się z Panem nie zgodzę. Firma Pezal Diesel Centrum jest autoryzowanym przedstawicielem Denso i posiadamy w swojej ofercie wtrskiwacze CR Denso po "fabrycznej regeneracji" które są około dwu lub trzy krotnie tańsze od nowych a posiadają taką samą gwarancję producenta jak produkt nowy.
Zapraszamy na naszą stronę: www.pezaldiesel.com
 
 
daddo 

Dołączył: 30 Sie 2017
Posty: 1
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 2017-08-30, 12:38   

Awarii nie da się uniknąć - zawsze będą. Różnica polega na tym, że są przypadki, w których awarie są częste i przypadki kiedy są rzadkie. Wniosek z tego powinien być następujący - warto wiedzieć, gdzie należy szukać pomocy. Przykładowo ja w razie problemów korzystam z pomocy Diesel Center Adamczyk. Szczegóły pod http://www.bosch-adamczyk.pl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Copyright 2011 by dieselforum.pl All rights reserved!
Kopiowanie treści i szaty graficznej strony bez zgody administratora zabronione!
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Support forum by phpBB3 Assistant