Poprzedni temat «» Następny temat
PROBLEM Z ODPALANIEM NA ZIMNO
Autor Wiadomość
lukas8628 

Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 37
Skąd: Wawa- Okolice
Wysłany: 2012-04-11, 13:13   PROBLEM Z ODPALANIEM NA ZIMNO

Witam od 3 tygodni mam problem z odpalaniem mojego toledo II, problem polega na tym że auto po jakichś 10 godzinach stania bez odpalania bardzo długo kręci aby załapać. Gdy już załapie to nie ma problemu przez calutki dalszy czas chyba że znów pozostanie na 10 godzin nie użytkowany. Mechanik wymienił świece ale od razu było to samo a ja się kompletnie nie znam na tym czy to coś z czujnikami czy jakiś inny mechanizm.
 
 
sokoleokoo2 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 204
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2012-04-12, 09:10   

Kolego jaki rocznik i konkretnie jaki motor pod maską siedzi. Czy jest na łańcuchu czy na pasku ?

Problem z odpaleniem to przeważnie, kiepskie paliwo i filtry i od tego trza zacząć, ew. szukać dalej.
 
 
Jaszczur 
Moderator


Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 194
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-04-12, 09:53   

To może być też kwestia nieszczelności, zapowietrzania się układu paliwowego, oraz cofania się paliwa do baku.
 
 
 
lukas8628 

Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 37
Skąd: Wawa- Okolice
Wysłany: 2012-04-12, 10:30   

2002r 1.9 tdi 110KM paliwo się nie cofa do zbiornika a filtry były wymieniane bo to zdąrzyli mi sprawdzić
 
 
lukas8628 

Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 37
Skąd: Wawa- Okolice
Wysłany: 2012-04-12, 10:33   

co do tej nieszczelności to w przewodzie od paliwa nie raz da zauważyć się przerwę w tym przewodzie jakby powietrze było ale gdy odpala to widać jak paliwo z tą ''przerwą'' kieruje się do silnika
 
 
lukas8628 

Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 37
Skąd: Wawa- Okolice
Wysłany: 2012-04-12, 10:34   

jest na pasku rozrząd
 
 
Jaszczur 
Moderator


Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 194
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-04-12, 10:57   

No to szukaj nieszczelności w układzie paliwowym. Gdzieś sie zapowietrza.
 
 
 
sokoleokoo2 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 204
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2012-04-12, 14:34   

"2002r 1.9 tdi 110KM" - cóż obalamy mity, jeżeli na Pasku dobrze bo łańcuch czasem się potrafi rozciągnąć i dawać takie objawy.

Jeżeli filtry i Paliwo ok i jeżeli się nie zapowietrza to morze kąt wtrysku ? z tego co pamiętam tam jest pompa VP30 na śrubach więc każdy pompiarz zrobi to za parę groszy. W ostateczności zamontuj przezroczyste wężyki przy filtrze paliwa i obserwacja co się dzieje. Na pewno jakaś pierdoła.
 
 
speeder 
Administrator


Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 399
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-04-14, 00:06   

a jak z akumulatorem? takie objawy moga też wskazywac na rozładowany akumulator
 
 
lukas8628 

Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 37
Skąd: Wawa- Okolice
Wysłany: 2012-04-15, 11:39   

nie ma problemu z akumulatorem i nadal kiepsko pali a jak wygląda sprawa z pompą paliwa czy takie objawy mogą jej towarzyszyć? jak mogę sprawdzić pompę bez wizyty po raz kolejny u mechanika (koledze wcisneli że pompa mu poszła i bulił w vectrze troszkę)
 
 
sokoleokoo2 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 204
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2012-04-15, 22:26   

Kolego, każdy powie że jak nie pali to aku, najczęściej jest to ostatni przyczyna, jak mówisz że aku ok, to szukamy dalej. To jest TDI więc pyt. długo jeździsz i jaki przebieg? pytam ponieważ chcemy wykluczyć pompę. Bo jak nie dawno kupiłeś to będziemy kombinować. Pompa powinna 300-400 kkm (o ile nie jest lana Verva czy inny super czysty wynalazek) wytrzymać a o ile to nie pompo wtryski tylko klasyczne to wtryski są praktycznie niezniszczalne.
 
 
lukas8628 

Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 37
Skąd: Wawa- Okolice
Wysłany: 2012-04-16, 00:48   

kupiłem auto miesiąc temu zostało sprowadzone z niemiec ale o historii nie wiem nic z tego co mechanik twierdził jest to ten starszy ten prostszy silnik 1.9 110KM więc i przebieg 192 tyś to tak sobie niby i może faktyczny (ostatni wpis w ks.serwisową 2006 r. z 90 tyś. przebiegu) aku sprawne jezdzić jeżdżę ale nadal to samo pierwsze odpalanie długooooo kręcę (fakt że za pierwszym razem odpali)
 
 
lukas8628 

Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 37
Skąd: Wawa- Okolice
Wysłany: 2012-04-16, 00:56   

węrzyk od paliwa mam przezroczysty i zauważyłem w nim przerwę tak jakby powietrze ale podczas odpalania ta przerwa przesuwa sie w stronę silnika więc normalnie pobiera paliwo tak???? i paliwo się nie wraca z powrotem????
 
 
speeder 
Administrator


Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 399
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-04-16, 08:25   

lukas8628 napisał/a:
kupiłem auto miesiąc temu zostało sprowadzone z niemiec ale o historii nie wiem nic z tego co mechanik twierdził jest to ten starszy ten prostszy silnik 1.9 110KM więc i przebieg 192 tyś to tak sobie niby i może faktyczny (ostatni wpis w ks.serwisową 2006 r. z 90 tyś. przebiegu) aku sprawne jezdzić jeżdżę ale nadal to samo pierwsze odpalanie długooooo kręcę (fakt że za pierwszym razem odpali)


kolego,podaj VIN nr samochodu i jak bys chciał to wstaw skany ksiązki serwisowej z tej ostatniej strony...sprawdzimy jak sie da co o nim wiemy ;-)
pozdro
 
 
sokoleokoo2 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 204
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2012-04-16, 10:23   

Kolego, świece to na pewno nie są, aku też nie, podejrzewam przestawiony zapłan.

Aha napisz czy odpala tak samo na zimnym i ciepłym czy tylko na zimnym, czy wymieniłeś należycie rozrząd ? ew. czy jakiś partacz Ci przypadkiem zamiast wymienić to nie naciągną a on po kilku dniach się nie przestawił ? w tych autach pompy i wtryski są praktycznie niezniszczalne więc to na pewno nic poważnego.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Copyright 2011 by dieselforum.pl All rights reserved!
Kopiowanie treści i szaty graficznej strony bez zgody administratora zabronione!
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Support forum by phpBB3 Assistant