Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z olejem w starym dieselku;/
Autor Wiadomość
strongman94 

Wiek: 93
Dołączył: 17 Paź 2013
Posty: 29
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-10-17, 21:54   Problem z olejem w starym dieselku;/

Passata b3 1.9D zwykły dieselek 305tys km zalałem go castrolem high mileage 15w40 i taki problem jest przy odpaleniu zakopci przez 2sekundy na niebisko z białym takim szarym cos podobnego , i tak po tych 2 s juz nie ma zadnego dymu dopiero gdy mu mocniej docisne to na taki czarnawy brazowy czarny ciemny cos takiego pusci dymek ale nei na niebiesko :) i ubywa oleju ok 3-4mm na 300km silnik troszke sie poci przy glowicy ale nei ma sladow oleju na ziemi po nim , a oleju ubywa i tak korek od wlewu oleju do silnika gdy dodam gazu to zasysa , z bagnetu olejowego nei leca spaliny, a oleju ubywa co moze byc przyczyną takiej reakcji silnika ?:)
 
 
dizelek 

Wiek: 25
Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 114
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 2013-10-20, 17:14   

gdzieś może być wyciek oleju,popatrz dobrze
ps.a olej jest czysty? tzn.nie ma żadnego białawego zabarwienia?
 
 
strongman94 

Wiek: 93
Dołączył: 17 Paź 2013
Posty: 29
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-10-21, 18:33   

Niee olej czysty nowy wlany tznczarnysie zrobil juz troche jak to w dieslu a gdy na zimnym przygazuje tak mocniej depne w pedał gazu to leci taki siwo brazowy dymek , martwi mnie jedynie to ubywanie oleju skoro nie kaie na glebe to gdzie ?:) auto podczas odpalania zakopci troszkena biało czy siwo niebieski kolor co to oznacza ?:)
 
 
speeder 
Administrator


Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 401
Skąd: Lubin
Wysłany: 2013-10-21, 20:39   

pewnie idzie sporo oleju w turbine....
 
 
strongman94 

Wiek: 93
Dołączył: 17 Paź 2013
Posty: 29
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-10-21, 21:04   

właśnie o to chodzi że auto to passat b3 1.9 D wolnossący bez turbo 50KW tj 68KM i nie iem co jest :)

Wie ktoś ?:)
 
 
strongman94 

Wiek: 93
Dołączył: 17 Paź 2013
Posty: 29
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-10-24, 12:12   

nalałem oleju na maximum rowno max , teraz troszke widze ze mi delikatnie wykapuje dołem , czy to zle ze nalalem oleju na miarce do max ?:) czy mam go wypuscic zeby bylo mniej co radzicie?:)
 
 
sokoleokoo2 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 204
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2013-11-08, 16:17   

Gdzie lać 15w40 do 1.9 - przecież to zabójstwo motoru. Nie ma tu znaczenia jaki przebieg do niego z tego co pamiętam to max 10w40 a zalecany to 5w40. Mogłeś przytkać kanaliki olejowe.

Napisz dokładnie jakie autko, rocznik, model bo 1.9 był w kilkunastu wersjach. Mogłeś nawet trafić na wersje z wyjętą turbiną ! tak tak takie cuda też były robione !
 
 
strongman94 

Wiek: 93
Dołączył: 17 Paź 2013
Posty: 29
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-11-08, 21:37   

auto to zwykły wolnossący passat b3 19d 68KM , jak to przeciez to stary diesel 15w40 na nic do takiego motoru dlaczego ? przeciez to statry diesel 1992r produkcji :)
 
 
sokoleokoo2 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 204
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2013-11-09, 10:47   

Wiesz pierwsze co wyskakuje w googlu po wpisaniu to :

http://www.motodiesel.pl/...1993&Itemid=102

Nie da rady 5w30-10w40, 15xxx to bardziej do traktorów lub umierających polonezów ale to też nie do każdego.

Wiesz ja nie wiem czy olej z bański/mechanika czy jakiś inny wynalazek ogólnie 15w40 nie powinno się wlewać i na nim jeździć.

Na moje oko to właśnie ten olej spowodował taki kłopoty. Marka nie ma znaczenia ważne są parametry.
 
 
sokoleokoo2 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 204
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2013-11-09, 10:51   

Jeszcze jak piszesz że śladów oleju nie ma a znika to już wiadomo że motor go spala i pierścienie są najprawdopodobniej się wyrobiły (to jest moment) + pewno zapchany kolektor. Udaj się do jakiegoś dobrego mechesa, bo będzie problem jak pompa oleju się zasyfi i stanie a wtedy po silniku.
 
 
strongman94 

Wiek: 93
Dołączył: 17 Paź 2013
Posty: 29
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-11-09, 14:41   

tzn jest wyciek pod uszczelka glowicy i przy zapalaniu jak dluzej stoi to zakopci przez moment na niebiesko :) czy to uszczelniacze?:) czyli co mam zmienic go ten wylać a wlać sobie 10w40 ?:) a co ma sie stac na tym oleju ? przeciez nie jest az tak bardzo gesty :)
 
 
sokoleokoo2 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 204
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2013-11-09, 17:10   

"tzn jest wyciek pod uszczelka glowicy i przy zapalaniu jak dluzej stoi to zakopci przez moment na niebiesko :) czy to uszczelniacze?:)"

Wiesz, ogólnie niebieski, biały i lekko szary dym oznacza cokolwiek, z dymu się nie wywróży.

Co do zapoconej uszczelki pod głowicom to często jest to standard, bo to diesel i wszystko jest tłuste i łatwo się brudzi. To nie takie łatwe zdiagnozować uszczelkę pod głowicą w dieslu a naprawdę to że jest lekko spocona, tłusta, oleista to naprawdę o niczym nie świadczy.

Dobry mechanik powie że trzeba albo zrobić test wody w oleju (lub odwrotnie) - chemiczne, albo trza zdjąć głowice.

Zły otworzy maskę popatrzy 2 min i powie że to uszczelka, w benzynie łatwo to poznać w dieslu jest kłopot.

Kolego jedź do dobrego mechesa w swojej okolicy a na pewno już unikaj tego który kazała ci nalać 15w40.

Na razie nie wymieniaj oleju, tylko nie jedź za dużo na nim i znajdź mechesa.

Co się może stać:
- mogą pójść panewki (przekręcenie)
- pompa oleju
- pójść gładzie cylindrów (od przegrzania)
- zawory ..... dużo tego jest.

Jak chcesz jeździć to znajdź dobrego mechesa nie naciągacza i dojdź z tym motorem do ładu bo one robią po 2mln kilometrów bez dotykania silnika. Pada tylko osprzęt.
 
 
strongman94 

Wiek: 93
Dołączył: 17 Paź 2013
Posty: 29
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-11-09, 18:59   

hmmm mam sprzęt i kanał to moze wyciagne stary olej i wleje nowy i zmienie filtr jeszcze raz co ?:) na tym oleju przejechałem tylko 400km do tej pory :) coś lekko postukuje jakby w silniku zawór popychacz panewka ?:) nie wiem :) jak pojezdzi dluzej to cichnie to :)

I czy taka wymiana z 15 w na 10w nie poforszy teraz mi sprawy ?:)
 
 
sokoleokoo2 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 204
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2013-11-10, 11:06   

"coś lekko postukuje jakby w silniku zawór popychacz panewka ?:)"

U tego nie doczytałem, a wcześniej też tak miałeś ? a może też to nie w silniku tylko np. jakaś rolka od rozrządu się obija ? może jakiś napinacz albo rolka ? może wtryskiwacz się przycina !

Wiesz szkoda go teraz zalewać innym olejem jak późnej będzie trzeba rozkręcać motor i znów wymieniać, z drugiej strony na 15w40 jeździć nie powinieneś.

Wiesz bez sensu abyś robił dodatkowe koszta ale jak już się uprzesz to koniecznie wymień też filtr oleju bo nie jest drogi a zostanie sporo syfu po tamtym oleju.
Ja bym polecał jakiegoś taniego hydrocraka 5w40, już bardziej nic nie zepsuje niż jest ale trzeba liczyć się że za 100 kę nie kupisz 5 litrów bo tanie nie są.
 
 
sokoleokoo2 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 204
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2013-11-10, 11:20   

Aha przypomniało mi się że w lutym do BMKi laliśmy Orlenowski Platynium, kolega też maniak jeździł na Castrolu ale mu troch ubywało+był głośny, jak nalaliśmy tego syntetyka od Orlenu się uspokoił i grama go nie bierze. Z tym że auto zawsze jeździło na 5w30. Chodzi o to ze jak byś miał gdzie w okolicy dostęp do taniego oleju to bierz najtańszy (nie patrz na markę) ale o najlepszej klasie.

Najprościej jak masz 10w40 za 85 a 5w40 za 90pln to bierz 5w40.

PS. wszystkie marki są praktycznie identyczne, unikamy w/g tego co ludzie piszą to Seleni dawnej Stelli, HELIXA i ostatnio podobno mobil się zepsuł ale to pewno dla tego że rozlewają go w Polsce ;(
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Copyright 2011 by dieselforum.pl All rights reserved!
Kopiowanie treści i szaty graficznej strony bez zgody administratora zabronione!
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Support forum by phpBB3 Assistant