Poprzedni temat «» Następny temat
STAŁA KOREKCJA WTRYSKU- SILNIK 1,6 HDI
Autor Wiadomość
pawcio 


Dołączył: 21 Maj 2017
Posty: 1
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-21, 20:58   STAŁA KOREKCJA WTRYSKU- SILNIK 1,6 HDI

Witam Uprzejmie kolegów. Jestem nowy na forum, wiec nie potrafię jeszcze się sprawnie poruszać w tematach. Potrzebuję Waszej pomocy :-(
Posiadam Citroena C4 GP 1,6 HDI - 109 KM. Gdybym ostatnio nie robił regeneracji wtryskiwaczy, to pewnie bym nawet nie wiedział o problemie... O tuż po wspomnianej naprawie zostały sprawdzone Lexią korekty poszczególnych wtrysków /CEWKOWE-BOSCH/ i okazało się, że na drugim cylindrze jest niezmienna wartość = 6.01. Piszę niezmienna ponieważ nie zmienia się wraz z obrotami silnika i czy jadę czy nie - komputer pokazuje cały czas tą samą wartość. Zakładam, że komputer w samochodzie wydłuża czas wtrysku, aby wyrównać słabą kompresję 2 cylindra? Wszystko więc by wskazywało na słabsze ciśnienie sprężania w 2 cylindrze. Podejrzewałem na początku wadliwy wtryskiwacz, ale kiedy mechanik zamienił je miejscami błąd nie przeszedł na inny cylinder. Więc wtryski są OK. Gdyby nie wtryski nawet bym o tym nie wiedział, bo wywaliłem 80 zł na diagnostykę komputową w Citroenie i się okazało, że ich diagnoza dla silnika była ok. - bo ich program diag-box nie pokazuje korekty wtrysków. Lipa :( - Powtórzyłem jeszcze dwukrotnie test w innych autoryzowanych programach i cały czas ten sam wynik- tj. 6,01 mg na 2 cylindrze.
Silnik odpala od pierwszego strzału, przyspiesza doskonale, a na wolnych obrotach "chodzi" IDEALNIE. Pojawiają się wprawdzie czasem drobne wibracje nadwozia, ale mam nadzieję, że są one powiązane z inną usterką ?? Podpowiedzcie koledzy, co robić i czy w ogóle coś robić ??? Wpadam trochę w panikę ponieważ niedługo wyjazd na urlop, a ja nie wiem czy autko jest bezpieczne. Czy np. tłok uległ jakiejś deformacji /dziura w tłoku/, nadpalony któryś z zaworów? - czy po prostu błąd softu w moim komputerze pokładowym. Błagam podpowiedzcie coś konstruktywnego, bo na forach nie znalazłem podobnych tematów :-(
Czy wpędzać się w koszty tj. sprawdzać kompresję zmieniać soft w ASO, a jeśli wyjdzie słabsze ciśnienie sprężania, to czy bawić się w wymianę np. tłoka /skrzywionego korbowodu/. W ogóle nie mam pojęcia skąd taka usterka mogłaby powstać ??? Jakie mogłyby być konsekwencje jazdy z którąś z tych usterek /auto chodzi jak zegarek i nie traci mocy/ - spalanie bardzo ładne ... Bardzo proszę pomóżcie, bo mam pietra, aby wyruszać nim w dalekie trasy .:D
Paweł
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Copyright 2011 by dieselforum.pl All rights reserved!
Kopiowanie treści i szaty graficznej strony bez zgody administratora zabronione!
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Support forum by phpBB3 Assistant