Poprzedni temat «» Następny temat
Volvo 740 2.4 TD - turbina Garrett TA0307
Autor Wiadomość
gobert 

Dołączył: 24 Wrz 2011
Posty: 3
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2011-09-24, 20:44   Volvo 740 2.4 TD - turbina Garrett TA0307

Witam.
Użytkuję obecnie Volvo 740 2.4 td 109 KM.
Jest tam użyty 6 cylindrowy silnik VW doładowany turbiną Garrett TA0307.
Problem z obecną turbiną polega na zbyt wysokim ciśnieniu doładowania i prawdopodobnie nie sprawnym układem siłownik-zawór wastgate. Ciśnienie mierzone w czasie jazdy na 5 biegu dochodzi max. do 0,8 bar przy około 3500 obr/min a powyżej następuje jego spadek i zapalnie kontrolki przeładowania w wyniku otwarcia zaworu na kolektorze dolotowym.
Ponieważ auto jest codziennie użytkowane, zakupiłem używaną drugą turbinę.
Pytania moje jest następujące:
- jak sprawdzić czy zawór WG działa poprawnie (jakie podać ciśnienie, ile ma się podnieść grzybek zaworu)?
- jak ewentualnie zdemontować siłownik WG (wbudowany w turbinę, zawór WG jest typu silnikowego)?
- czy można kupić nowy siłownik do tej turbiny?



 
 
speeder 
Administrator


Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 399
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-09-24, 23:05   

Witaj gobert,
jak wiadomo,zawór westgate kontroluje ciśnienie doładowania czyli tylko maksymalne ciśnienie.
Jak ciśnienie w kolektorze ssącym wzrośnie, to zawór się otworzy i wydajnosć turbiny automatycznie spadnie. Można powiedzieć, że to zawór bezpieczeństwa.
Brak podciśnienia w tym zaworze oznacza brak sterowania zaworem na turbo a co za tym idzie Odczuwalny spadek mocy silnika,który broni się przed zniszczeniem.

Westgate najlepiej sprawdzić mechanicznie tzn.za pomocą pompki,najlepiej z manometrem, pompujesz do ciśnienia 1 bar tak żeby cięgno zeszło z tej małej dźwigienki i obserwujesz czy się dżwigienka porusza.
Generalnie bez pompki za wiele nie sprawdzisz
W westgate lubi się uszkodzić membrana i czasami sprężyna.
Niestety nie wiem czy i gdzie można zakupić siłownik do tej turbiny...popatrz na portalach aukcyjnych
pozdrawiam
 
 
gobert 

Dołączył: 24 Wrz 2011
Posty: 3
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2011-09-24, 23:14   

Znalazłem takie informacje o tej turbinie z katalogu producenta zestawów naprawczych:



Rozumiem, że przy ciśnieniu 0,74 - 0,84 bar grzybek zaworu ma się unieść o 1,27 mm?

Podłączyłem siłownik od strony ciśnienia do kompresora zamontowałem manometr i czujnik zegarowy. Przy p=0,8 bar grzybek podniósł się o około 1,5 mm. Na oko to mało, ale jeżeli przyjąć, że wyżej podane informacje są rzetelne to aż za dużo.

W ogóle to siłownik zachowuje się dziwnie, po podaniu ciśnienia na wlot powietrze wylatuje drugim króćcem od podciśnienia (minimalnie) i syczy w obudowie jakby membrana była nieszczelna. Jest jeszcze kanał w korpusie przy gnieździe zaworowym prowadzi do siłownika z niego też sączy się minimalnie powietrze.




 
 
speeder 
Administrator


Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 399
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-09-25, 11:44   Turbo Garrett TA0307

rzeczywiśćie,grzybek zaworu unosi się prawidłowo,nawet bardzo dobrze...
zastanawia mnie ta nieszczelność,o której wspominasz...
wogóle rozumiem,że turbinę juz zakupiłeś i teraz chcialbyś ja zabudować?
ja bym najpierw sprawdził tą turbine w specjalistycznym zakładzie....
ps.załączam narazie zdjęcie nowej częśći...może się przyda
pozdrawiam

Nowy obraz (1).png
Garrett TA0307
Plik ściągnięto 25 raz(y) 541,56 KB

 
 
dizelek 

Wiek: 25
Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 114
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 2012-05-28, 09:40   

hej,przeglądam właśnie wsztstkie tematy na forum i natknąlem sie przypadkowo na ten
chciałem sie dowiedziec czy udało ci się rozwiązać problem z turbiną w twoim Volvo?
z góry dzieki za info! ;-)
 
 
sergio 

Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 26
Skąd: Madryt
Wysłany: 2012-05-28, 17:06   

w tym przypadku pomoze zakup tylko nowej czesci bo tu nie ma co regenerowac i tak nic z etgo nie bedzie
przy nowej czesci mamy przynajmniej pewnosc i gwarancje
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Copyright 2011 by dieselforum.pl All rights reserved!
Kopiowanie treści i szaty graficznej strony bez zgody administratora zabronione!
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Support forum by phpBB3 Assistant