Poprzedni temat «» Następny temat
Wybrać diesla , benzyniaka czy może gaz?

Wybrać diesla , benzyniaka czy może gaz?
Diesel
63%
 63%  [ 12 ]
Benzyna
15%
 15%  [ 3 ]
Benzyna+GAZ
21%
 21%  [ 4 ]
Głosowań: 19
Wszystkich Głosów: 19

Autor Wiadomość
wydam 

Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 11
Skąd: Tychy
Wysłany: 2011-10-10, 15:36   Wybrać diesla , benzyniaka czy może gaz?

Wybrać droższego w zakupie, ale oszczędnego w użytkowaniu diesla,
czy może wybrać znacznie tańszy silnik benzynowy, który jednak zużywa więcej droższego paliwa? A może wybrać samochód z gazem? To pytanie zadaje sobie wiele osób przymierzających się do zakupu samochodu. Co wy o tym myślicie? wypowiedzcie się!
 
 
ixmen 

Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 46
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2011-10-11, 19:41   

Osobiście wybrał bym samochód napędzany silnikiem diesla! Ale tylko dlatego, że dużo i często jeżdżę swoim samochodem!
 
 
serkov 

Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 5
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-10-11, 21:41   

Dla osób dużo jeżdżących najlepszymi rozwiązaniami są samochody z silnikami diesla bądź samochody z instalacją gazową LPG!
 
 
SH Grzegorz 


Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 110
Skąd: Chorzów, Katowice
Wysłany: 2011-10-17, 18:53   

jeżeli chodzi o stare konstrukcje - to diesel, jeżeli współczesne jednostki, to tylko benzyna + gaz. Współczesne diesle są bardzo drogie w naprawach, przyklad mazdy 6, gdzie komplet wtryskiwaczy kosztuje 12 000zł.

Diesel powinien mieć cały czas prostą konstrukcję, bo w tym tkwił cały jego urok, teraz nawymyślali filtrów, dziwnych pomp itd. i samochody po 100 000 są w gorszym stanie i wymagają większego nakładu od starych diesli które mają na budziku powyżej 300 000
 
 
kinga 

Dołączyła: 05 Gru 2011
Posty: 41
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-12-05, 23:37   

SH Grzegorz napisał/a:
jeżeli chodzi o stare konstrukcje - to diesel, jeżeli współczesne jednostki, to tylko benzyna + gaz. Współczesne diesle są bardzo drogie w naprawach, przyklad mazdy 6, gdzie komplet wtryskiwaczy kosztuje 12 000zł.

Diesel powinien mieć cały czas prostą konstrukcję, bo w tym tkwił cały jego urok, teraz nawymyślali filtrów, dziwnych pomp itd. i samochody po 100 000 są w gorszym stanie i wymagają większego nakładu od starych diesli które mają na budziku powyżej 300 000



święte słowa! części do nowych dieslow są niebotycznie drogie, jedna z najlepszych jednostek jakie powstały to chyba 1.9 tdi od vw, stare dobre sprawdzone silniki, nie to co teraz przekombinowane i awaryjne jak cholera :-/
 
 
jacek 

Dołączył: 05 Gru 2011
Posty: 70
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-12-06, 10:24   

moim zdaniem wszystko zależy od tego ile robimy kilometrów, jeżeli dużo jeździmy to benzyna + gaz - najtaniej wychodzi :)
 
 
SH Grzegorz 


Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 110
Skąd: Chorzów, Katowice
Wysłany: 2011-12-06, 10:46   

To zależy jaka generacja i jak jest zrobiona. weźmy pod uwagę, że kupując auto do 15-20tys będzie to czasem 8-12 letnie autko.

Ford Fiesta 1.3 2002 r. 60KM Benzyna + Gaz

W zależności od pory roku ale średnio:

GAZ - 9,5/100
Benzyna - 7l/100

Zbiornik 40l + Butla dajmy na to 33l czystego LPG

?eby przejść na LPG musimy odpalić na benzynie i zagrzać woza często robiąc krótkie odcinki nawet nie przejdzie w tryb LPG np podjeżdżając do marketu.

Ale policzmy:

33l x 2,80zł = 92,4zł + (5l x 5,40PB) = 119,4zł
33l = 345km

Ford Fiesta 1.8 2002 r. 60KM Diesel

Spalanie: 5,4l/100km

Zbiornik 40l

Dla uczciwego pomiaru lejemy po prostu za tę samą kwotę

119,40zł : 5,56zł = 21,47l
21,4l = 390km

Wynik mówi sam za siebie. Doliczmy do tego koszty wymiany membran w parowniku co X kkm, filtrów, droższy przegląd, świec, niejednokrotnie kabli WN.

W dieslu to koszt świec i fltra paliwa przed zimą.

Nie ma co tu polemizować, w starszych autach LPG się nie opłaca, w nowych bardziej, bo najnowsze generacje nie dają odczuć różnicy w dynamice i spalaniu - ale swoje kosztuje. Do miejskiej jazdy osobiście wolałbym polecić o tej samej mocy silnika wolnossącego diesla niż benzyna plus gaz. To tylko takie złudne - gaz tańszy i prawie 2zł to taniej jeźdżę, Nie prawda, trzeba umieć to na sucho przekalkulować. Ja przekalkulowałem dlatego mam diesla mimo że dojeżdżam nim do pracy po 5km dziennie i często przez cały miesiąc to jedyna droga tego samochodu. Ale przy mniejszym silniku 1.6 w benzynie czy 2.0 spalanie zaczyna się od 10 wzwyż, a gazu nawet i od 13 wzwyż.

Podsumowując

Mądry bo myśli, że jeżdzący taniej dla zrobienia 390km musi wydać 103,6zł za samo LPG w między czasie musi dotankować, dobrze więc mieć w razie "W" w baku przynajmniej "piątkę" żeby dojechać do stacji, czyli jego oszczędność w tym momencie jest żadna bo wychodzi 130,6zł + stracony czas na dotankowywaniu. A diesel jedzie dalej :mrgreen:
 
 
grzesiu 

Dołączył: 05 Gru 2011
Posty: 69
Skąd: Radom
Wysłany: 2011-12-06, 13:56   

wytłumaczone idealnie :) ciężko się doczepić do tego co napisał Grzegorz, więc jednak diesel wychodzi taniej tak jak myślałem :)
 
 
aras126p 

Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 9
Skąd: Grojec
Wysłany: 2011-12-06, 20:00   

Cytat:
Ford Fiesta 1.8 2002 r. 60KM Diesel

Spalanie: 5,4l/100km

Zbiornik 40l

Dla uczciwego pomiaru lejemy po prostu za tę samą kwotę

119,40zł : 5,56zł = 21,47l
21,4l = 390km


Pod warunkiem, że ten diesel ma rzeczywiście takie spalanie. Ja akurat jeżdżę na Benzynie + LPG i na jednym zbiorniku (29l mi wchodzi) przejeżdżam w lecie 310km a w zimie około 296km. Kiedyś był to koszt około 60 zł, teraz to około 80zł ale nadal mi się opłaca.
 
 
grzesiu 

Dołączył: 05 Gru 2011
Posty: 69
Skąd: Radom
Wysłany: 2011-12-06, 22:05   

z tego co sprawdziłem spalanie dla tego modelu jest na faktycznie bardzo podobnym poziomie ;)
 
 
sokoleokoo2 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 204
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2011-12-08, 10:23   

Panowie nie od dziś wiadomo że jak PB=LPG a jak diesel to ON

Wszystko fajnie tylko co jak ktoś kupi nowy samochód w PB i chce go zagazować a silnik jest nowoczesnym (multi-air/ Tfsi) na tzw. pełnym wtrysku ?
Tak czy siak musi się przemęczyć na gwarancji (zresztą na dotarciu lepiej jeździć na PB) a później instalacja co najmniej 4-6 tyś ? w dodatku wszędzie się czyta że tych aut nie powinno się Gazować ?

A starych PB z kopułką o prostej budowie bez komplikacja już nie robią w dodatku nie długo wszystkie będą miały turbo i co w tedy ? sam też myślałem o zmianie na PB ale mnie przeraża jakość wykonania instalacji gazowej. Bo opinie są straszne i jak ktoś źle założy to później już tylko kłopoty.

Aha najgorsza sprawa to jak ktoś kupuje Diesla i śmiga nim po mieście w dodatku na krótkich trasach co chwila go gasząc ;(
 
 
SH Grzegorz 


Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 110
Skąd: Chorzów, Katowice
Wysłany: 2011-12-08, 12:34   

W najnowszych benzyniakach się nie opłaca gazu zakładać wg mnie. Może to wredne co powiem, ale jak stać kogoś za furę z salonu za 50-80 tys. to nie patrzy żeby założyć LPG, chyba, że kupił na zasadzie "zastaw się a postaw się". Poza tym najnowsze benzyniaki mają tak śmiesznie niskie spalanie tak samo jak i diesle, że nie opłaca się tego modyfikować, serwis bieżących napraw jest wystarczająco drogi jeślinie mamy co robić z kasą.
 
 
Bartek 

Wiek: 29
Dołączył: 10 Gru 2011
Posty: 71
Skąd: Skarżysko Kamienna
Wysłany: 2012-01-05, 16:21   

Mój ojciec ma audi 1.8 T i założył do tego sekwencje i powiem wam że całkiem dobrze sobie radzi. kosztowało go to chyba ze 2500 zł u znajomego. Zrobił już ze 40 000 i nie miał żadnych problemów.
Też się zastanawiam czy jak będę zmieniał samochód to nie zmienić na LPG.
Przy obecnych cenach paliw wychodzi to najtaniej.
 
 
emiltwarowskija 

Wiek: 26
Dołączył: 09 Lut 2012
Posty: 3
Skąd: Kobyłka
Wysłany: 2012-02-09, 19:31   

co to w ogóle za pytanie diesel jest droższy w naprawach, a przy obecnych cechach ON to w ogóle głupota pomijając już klekot i poranne odpalanie. Tylko i wyłącznie benzyna.!!
 
 
Jaszczur 
Moderator


Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 194
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-02-09, 20:47   

A kolega zabłądził czy o drogę pyta? ;) Bo to że lubi skrajne opinie to już wiemy. To może i ja taką zapodam:

A benzyna szarpie i muli, zwłaszcza na gazie, z którym non stop są problemy, poza tym nie jedzie dopóki się jej nie wkręci na co najmniej 2x większe obroty niż diesla, a przy takich obrotach wyje niemiłosiernie i ma się wrażenie że zaraz wyskoczy spod maski ;) Nie mówiąc o rdzewiejących wydechach na LPG, w których trzeba wiercić jakieś dziurki żeby się woda nie gromadziła. A nie daj boże jak benzyniak poczuje trochę wilgoci, bez farelki nie podchodź, bo za chiny nie odpali! Nie mówiąc o tym że co chwila trzeba jakieś kable zapłonowe zmieniać, parowniki, świece, co chwila się krokowce zacinają, falują obroty... O cholera, znowu sonda lambda zdechła, znowu spalanie skoczyło do 20l/100!

:P
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Copyright 2011 by dieselforum.pl All rights reserved!
Kopiowanie treści i szaty graficznej strony bez zgody administratora zabronione!
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Support forum by phpBB3 Assistant